loading...

ذخیره سازی اطلاعات

گوشی‌های اندرویدی شائومی همگی در زمینه سیستم عامل یکسان هستند، اما هر شرکت لباس خاصی بر تن این سیستم عامل می‌کند که آن را رابط کاربری می‌نامیم. رابط کاربری اختصاصی شرکت شیائومی Miui ا

reza بازدید : 107 سه شنبه 09 شهریور 1400 نظرات (0)

حافظه گوشی شیائومی

گوشی‌های اندرویدی شائومی همگی در زمینه سیستم عامل یکسان هستند، اما هر شرکت لباس خاصی بر تن این سیستم عامل می‌کند که آن را رابط کاربری می‌نامیم. رابط کاربری اختصاصی شرکت شیائومی Miui است که ویژگی‌ها و امکانات مخصوص به خود را دارد و در بروزرسانی جدید یعنی نسخه 12.5 شاهد بهبود‌هایی بودیم که در مطلب معرفی MIUI 12.5 ؛ سریع‌تر و امن‌تر از همیشه به آن پرداختیم.

در این مطلب اما قصد داریم به سراغ تنظیمات گوشی‌های شیائومی برویم و با هم مروری بر قابلیت‌هایی داشته باشیم که کمتر شناخته شده هستند، اما ممکن است کاربرد فراوانی برای شما داشته باشند. البته احتمالا با برخی از این ویژگی‌ها و تنظیمات آشنایی داشته باشید، اما به منظور کامل بودن مطلب برای همه‌ی کاربران، آن‌ها را شرح می‌دهیم.

نمایش میزان استفاده در روز

گوشی‌های هوشمند به نوعی تمام زندگی ما را در دست گرفته‌اند، از روابط دوستانه و کاری گرفته تا انجام امور بانکی، کارهای روزمره و حتی شغلمان. پس گاهی اوقات بیش از اندازه به این محصولات وابسته می‌شویم و این می‌تواند آسیب‌هایی در پی داشته باشد.

اگر برای شما هم جالب است بدانید که در روز چه مدت از گوشی خود استفاده می‌کنید و این استفاده را چه برنامه‌هایی به خود اختصاص داده‌اند باید به نگاهی به این بخش از تنظیمات گوشی خود بیندازید. برای این کار کافیست به Settings بروید و گزینه Digital Wellbeing & Parental controls را انتخاب کنید تا صفحه زیر به شما نمایش داده شود.

امکان نمایش میزان رم و سرعت دانلود لحظه‌ای

در تنظیمات گوشی‌های شیائومی می‌توانید انتخاب کنید که سرعت دانلود لحظه‌ای (یعنی میزان اینترنتی که گوشی در لحظه دارد برای انجام کارهای مختلف استفاده می‌کند) به شما نمایش داده شود. برای این کار کافیست در تنظیمات به بخش Display مراجعه کنید و سپس مراحل موجود در تصویر را انجام دهید.

STOCK MIUI

بسیاری طرفدار قرار دادن تمام برنامه‌ها در صفحه اصلی نیستند. همچنین این امر جستجوی یک برنامه خاص را نیز دشوار می‌کند. از این رو، بهترین کار بعد از خرید گوشی شیائومی، نصب لانچر شخص ثالث است که گزینه‌های سفارشی‌سازی زیادی دارد، به همین منظور حتی Poco Launcher 2.0 Xiaomi نیز گزینه مناسبی است. اما اخیراً در نسخه جدید این رابط کاربری شما شاهد گزینه های سفارشی سازی بیشتری هستید که می توان به عنوان ترفندهای گوشی شیائومی در نظر گرفت و برای سفارشی سازی منو و نمایشگر از آنها بهره برد.

کارت حافظه

چطور دسترسی به کارت حافظه [رم گوشی] در شیائومی را باز کنیم؟

برای این کار لازم است که چند مرحله را طی کنید. مراحل انجام در ادامه آورده شده اند و با مرحله به مرحله انجام دادن آن ها می توانید به سادگی این مشکل را برطرف کنید.

ابتدا اپلیکیشن Mi File Manager را باز کنید.

فایل های مورد نیاز جهت انتقال به SDcard را انتخاب کنید.

اکنون روی دکمه Move در پایین صفحه کلیک کنید.

روی نمایه SDcard در قسمت بالا و سمت چپ صفحه کلیک کنید.

در پاپ آپ اعطای دسترسی(Permission required) روی دکمه Ok کلیک کنید.

روی Recent در قسمت بالای و سمت چپ صفحه کلیک کنید.

حال می توانید مدل SDcard خود را در قسمت بالا و سمت چپ صفحه مشاهد کنید.

در انتها بر روی گزینه Select در پایین صفحه کلیک کنید.

با طی کردن این مراحل دسترسی به کارت حافظه [رم گوشی] در شیائومی برای شما باز می شود و از این پس می توانید به راحتی اطلاعات و فایل های خود را روی کارت حافظه [رم گوشی] خود کپی کنید و از فضای آن استفاده کنید.

فضای other

داده های ذخیره شده به چه معناست و چرا باید آنها را پاک کرد؟ حل مشکل پر بودن فضای other در اندروید چگونه است. داده های ذخیره شده شامل: پرونده ها، اسکریپت ها، تصاویر و فایل های چندرسانه ای دیگر هستن، که پس از باز کردن برنامه ها یا بازدید از وب سایت برای اولین بار در دستگاه شما ذخیره می شوند. سپس از این داده ها برای بارگیری سریع اطلاعات مربوط به برنامه یا وب سایت در هر بار بازدید مجدد استفاده می شود. حافظه پنهان (Cache) تلفن شامل اطلاعات کمی است که برنامه ها و مرورگر وب شما برای سرعت بخشیدن به عملکرد از آن استفاده می کند.

پس از چند ماه استفاده از گوشی های هوشمند، پرونده های موقت زیادی در گوشی شما میماند که هیچ فایده ای برای شما ندارد و فقط در عملکرد و کارایی گوشی شما تاثیر می گذارد. پس با پاک کردن حافظه پنهان (Cache) شما می توانید به طور قابل توجهی سرعت گوشی شیائومی شما افزایش پیدا میکند.

فایل های اضافه

روز به روز فایل ها، تصاویر و سایر مواردی را که اصلاً به آنها نیازی نداریم در گوشی های هوشمند ما ذخیره می شود و فضای ذخیره سازی دستگاه شما را به سرعت پر میکنند.

برای پاک کردن این فایل ها شما باید در برنامه های تلگرام و واتس آپ نظیر آن ها از داخل برنامه فایل های اضافه را پاک کنید. همچنین شما به صورت مستقیم از داخل فایل منیجر می توانید فایل های اضافه را از گوشی هوشمند خود پاک کنید.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
معرفی و بررسی انواع حافظه های جانبی اعم از کارت حافظه،هارد دیسک،فلش مموری و...
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 23
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 14
  • بازدید امروز : 13
  • باردید دیروز : 118
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 146
  • بازدید ماه : 423
  • بازدید سال : 4,291
  • بازدید کلی : 13,959