loading...

ذخیره سازی اطلاعات

قیمت مناسب محصولات این شرکت نسبت به دیگر تولید کنندگان تجهیزات ذخیره سازی اطلاعات در کنار کیفیت خوب آن ها نیز عامل مشهور بودن این شرکت می باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی و بر

reza بازدید : 200 دوشنبه 27 خرداد 1398 نظرات (0)

قیمت مناسب محصولات این شرکت نسبت به دیگر تولید کنندگان تجهیزات ذخیره سازی اطلاعات در کنار کیفیت خوب آن ها نیز عامل مشهور بودن این شرکت می باشد.

در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی و بررسی انواع هاردهای شرکت وسترن دیجیتال می پردازیم.

WD My Passport Ultra Premium

emsys-wd-1
 
 

در هارددیسک اکسترنال جدید «وسترن دیجیتال» (Western Digital) با نام My Passport Ultra Premium، شاهد آخرین ثمرات تلاش بی‌وقفه‌ی شرکتی هستیم که برای خود اسم و رسمی در بازار تجهیزات ذخیره‌سازی به‌هم زده‌ است. نسخه‌ی «پریمیوم»  (Premium)، هفتمین نسل از هارددیسک‌های سری مای پاسپورت (My Passport) است که به‌خوبی توانسته‌ نمایانگر بلوغ این خانواده باشد. مای پاسپورت آلترا پریمیوم با ظاهری شیک‌وپیک و اتوکشیده و موهایی ژل‌زده، آمده تا به پدران پیشین خود که هنوز در نهایت وقار و صلابت در قید حیات هستند، بپیوندد و همراه همیشگی میلیون‌ها کاربری باشد که به اصالت این خانواده ایمان آورده‌اند.

emsys-wd-2
 
 

وسترن‌ دیجیتال در این نسل از مای پاسپورت آلترا که هم از نظر نام‌‌گذاری و هم از لحاظ کیفی، محصولی پریمیوم (اعلا) است، امکان رمزگذاری پیشرفته‌ی 256 بیتی AES را به‌صورت سخت‌افزاری فراهم کرده ‌است. به‌این ترتیب قادر خواهید بود تا همانند محافظت از گوشی‌های موبایلتان به‌وسیله‌ی رمز عبور، از امنیت اطلاعات درون هارددیسکتان هم اطمینان حاصل کنید. فرقی نمی‌کند کاربر سیستم‌عامل ویندوز (Windows) باشید یا مک(Mac)؛ با هر دوی این پلتفرم‌ها می‌توانید به اطلاعات رمزگذاری شده‌تان دسترسی داشته ‌باشید. نرم‌افزاری که درون این هارددیسک‌ اکسترنال تعبیه شده ‌است به مصرف‌کننده این امکان را می‌دهد تا از اطلاعاتش به صورت منظم و زمان‌بندی شده، نسخه‌ی پشتیبان (Backup) تهیه کند. سطح کنترلی که نرم‌افزار یادشده در این زمینه به کاربر می‌دهد، مثال‌زدنی است. می‌توانید از تمام هارددیسک یا از یک پوشه‌ی (Folder) به‌خصوص روی هارد لپ‌تاپ‌تان یا هر مکانی دیگر، نسخه‌ی پشتیبان بگیرید؛ این مکان هم می‌تواند محلی (Local)  باشد و هم روی یک سیستم ذخیره‌سازی ابری (Cloud) از قبیل دارپ‌باکس (Dropbox) و بایدو کلاود (Baidu Cloud) قرار داشته ‌باشد. استفاده از پورت رابط USB 3.0 در این محصول باعث می‌شود بتوانید با نهایت سرعت انتقال پنج گیگابیت بر ثانیه اطلاعاتتان را کپی کنید. چیزی حدود ده برابر نرخ انتقال پورت USB 2.0  برق مورد نیاز برای فعالیت مای پاسپورت آلترا پریمیوم هم تنها به‌وسیله‌ی همین پورت تامین می‌شود و نیازی به همراه‌داشتن آداپتورهای حجیم و سنگین نخواهید داشت.

emsys-wd-3
 
 

وسترن دیجیتال امکان انتخاب و شخصی‌سازی خوبی را هم برای این هارددیسک در نظر گرفته ‌است. شما می‌توانید با توجه به رنگی که انتخاب می‌کنید، کابل USB و محافظ بدنه‌‌ای‌ (بامپر) را برای هارددیسکتان انتخاب کنید که با رنگ هاردتان متناسب باشد. مدل جدید تا حد مناسبی توان تحمل ضربه‌های ناگهانی را هم دارد و نگرانی کاربران را از بابت به خطرافتادن‌ اطلاعات مهمشان در اثر ضربه‌های وارده از بین می‌برد. هارددیسک جدید در رنگ‌هایی که با دقت تمام و متناسب با زمانه‌ی امروزی انتخاب شده‌اند، ارائه شده ‌است؛ آبی سرمه‌ای براق، قرمز زرشکی، سفید صدفی و مشکی کلاسیک رنگ‌هایی هستند که برای این سری در نظر گرفته‌ شده‌اند‌ و هرکدام از این رنگ‌ها را می‌توان در ظرفیت‌های 500 گیگابایت، 1 ترابایت، 2 ترابایت و 3 ترابایت انتخاب کرد. با انتخاب نسخه‌ی 3 ترابایتی مطمئن خواهید بود که تمام عکس‌ها و فیلم‌ها و آهنگ‌هایتان را یکجا در اختیار دارید.

WD Elements

emsys-wd-4
 
 

اگر فضای هارددیسک داخلی کامپیوترتان پر شود چه کار می‌کنید؟ اگر تا کنون برای آزاد شدن فضای خالی مجبور بودید بخشی از اطلاعات خود را پاک کنید، به خود و اطلاعات‌تان ظلم می‌کردید. زیرا می‌توانستید به سادگی یک هارددیسک اکسترنال تهیه کنید و بخشی از اطلاعات‌تان را به این گروه از محصولات انتقال دهید. یکی از مهم‌ترین و خوش‌نام‌ترین برندهای موجود در دنیای تجیزات ذخیره‌سازی، وسترن‌دیجیتال (Western Digital) است. هارد دیسک‌ اکسترنال مدل المنتز (Elements) این شرکت از طراحی زیبا با ابعاد کوچک و وزن سبک بهره می‌برد و دارای هد 2.5 اینچی است. این هارد دیسک شباهت زیادی با هارد دیسک‌های سری مای پاسپورت (My Passport) شرکت وسترن دیجیتال دارد. طراحی باریک هارددیسک اکسترنال المنتز به نحوی است که حس خوبی از ذوق و هنر طراحان را در ذهن متبادر می‌کند و باعث می‌شود از در اختیار داشتن‌اش به خود ببالید. طراحی باریک این محصول باعث می‌شود به راحتی درون کیف لپ‌تاپ یا کوله‌پشتی جای داده‌شود و حجم زیادی هم اشغال نکند. هارددیسک‌ المنتز، در ظرفیت‌های پانصد گیگابایتی، یک و دو ترابایتی طراحی و تولید شده‌اند که مدل دو ترابایتی کمی ضخیم‌تر و سنگین‌تر از مدل‌های دیگر است و معمولاً در رنگ مشکی تولید می‌شود. هارددیسک المنتز از رابط پرسرعت USB 3.0 برای انتقال اطلاعات بهره می‌برد که به‌صورت نظری قادر است اطلاعات را با حداکثر سرعت پنج گیگابیت بر ثانیه (640 مگابایت بر ثانیه) منتقل کند.

emsys-wd-5
 
 

البته اگر لپ‌تاپی در اختیار دارید که به نسخه‌های قبلی پورت USB مجهز است و تصمیم به تهیه‌ی این هارددیسک گرفته‌اید نباید هیچ نگرانی‌ای به دل راه دهید؛ زیرا پورت USB3.0 از نسخه‌ی 2.0 و 1.1 هم پشتیبانی می‌کند.این محصول خوش‌ساخت و قابل اطمینان، انرژی مورد نیاز خود را از طریق رابط USB تأمین می‌کند، بنابراین نیازی نیست یک آداپتور برق با وزنی اضافی را همیشه همراه خود داشته باشید. سازگاری با سیستم‌عامل‌های جدید مانند ویندوز 8، قابلیت پشتیبان‌گیری دستی و خودکار و سازگاری با نرم‌افزار امنیتی و انحصاری SmartWare وسترن دیجیتال از دیگر قابلیت‌های این هارد دیسک خوب هستند. سری المنتز از ابتدا برای استفاده در کامپیوترهای ویندوزی (Windows) طراحی شده‌اند و در حالت پیش‌فرض با فایل‌سیستم NTFS ارایه می‌شوند. البته کاربران سیستم عامل مک (Mac) هنوز قادرند این هارددیسک را تهیه کرده و به انتخاب خودشان با فایل‌سیستم اختصاصی مک، فرمت کنند.

WD My Passport Ultra Metal Edition

emsys-wd-6
 
 

به تازگی شرکت وسترن دیجیتال اقدام به ارایه یک هارددیسک اکسترنال با ظرفیت 1 ترابایت تحت عنوان My Passport Ultra Metal Edition کرده است. به کمک درگاه USB3.0 در این هارددیسک اکسترنال می توانید اطلاعات خود را با سرعت 5 گیگابیت برثانیه انتقال دهید. به همراه این محصول شرکت وسترن دیجیتال نرم افزاری جهت تهیه نسخه پشتیبان و انتقال آن به حساب دراپ باکس خود ارایه می شود. با وجود سیستم کدگذاری 256 بیتی و امکان قرار دادن رمز عبور بروی اطلاعات خود نگرانی بابت سرقت اطلاعات خود نخواهید داشت. جنس بدنه My Passport Ultra Metal Edition از فلز آلومینویم ساخته شده است که حس خوبی را هنگام در دست گرفتن آن به شما منتقل می کند. برای استفاده از این هارددیسک اکسترنال تنها کافی است آن را به درگاه USB رایانه متصل کنید و از سرعت بالای آن لذت ببرید. در قسمت کناری این هارد اکسترنال یک نشانگر LED جهت اعلام کارکرد هارد تعبیه شده است.

WD My Book

emsys-wd-7
 
 

هارددیسک اکسترنال مای‌بوک (My Book) یک هارددیسک 3.5 اینچی است که توسط شرکت وسترن دیجیتال (Western Digital) طراحی و تولید شده‌است. این شرکت یکی از بهترین و مشهورترین تولیدکنندگان تجهیزات ذخیره‌سازی اطلاعات است. هارد دیسک اکسترنال مای بوک یکی از محصولات پرفروش و پرطرف‌دار این شرکت است و برای افرادی که آرشیو فیلم، موسیقی یا عکس دارند، یک محصول کارآمد و بسیار مناسب است. اگر شما هم اهل جمع کردن هر نوع آرشیوی هستید اما فضای ذخیره‌سازی کامپیوتر یا لپ‌تاپ شما پاسخ‌گوی نیازتان نیست و می‌خواهید اطلاعات خود را در مکان دیگری ذخیره کنید بد نیست این هارد دیسک را مد نظر داشته باشید. یکی از مزایای انتقال اطلاعات از روی سیستم بر روی هارد دیسک این است که می‌توانید آن اطلاعات را به سادگی جابجا کنید.

emsys-wd-8
 
 

این هارد دیسک در چهار ظرفیت یک، دو، سه، چهار و شش ترابایت تولید شده‌است، بنابراین از نظر ظرفیت قادر است نیاز قشر زیادی از کاربران را رفع کند. هارددیسک اکسترنال مای بوک به صورتی طراحی شده است که به صورت ایستاده روی میز کار قرار می‌گیرد و ظاهر زیبایی به میز شما می‌بخشد. این محصول برای انتقال اطلاعات از رابط پرسرعت USB 3.0 بهره می‌برد و سرعت بالایی هم در انتقال اطلاعات دارد و هنگامی که زمان انتقال اطلاعات کم باشد، در زمان شما نیز صرفه‌جویی می‌شود. البته مای بوک از رابط USB 2.0 هم پشتیبانی می‌کند. ناگفته نماند این هارد دیسک انرژی مورد نیاز خود را از آداپتور برق تامین می‌کند. در نهایت می‌توان گفت که مای بوک یک هارد دیسک 3.5 اینچی دسکتاپ است که از رابط USB 3.0 بهره می‌برد و برای علاقه‌مندان جمع‌آوری یا آرشیو اطلاعات، یک انتخاب ایده‌آل است.

WD My Cloud

emsys-wd-9
 
 

اصولاً بیشتر ما برای ذخیره‌سازی به صورت کلاود یا ابری، معمولا از سرویس‌های رایج مانند دراپ باکس یا گوگل درایو استفاده می‌کنیم. ولی برای بعضی از ما تصور این که فایل‌های خصوصی یا اطلاعات با ارزشی که داریم، بر روی یک یا چند سرور ناشناخته ذخیره شوند، اندکی ترسناک است. کمپانی وسترن دیجیتال محصولی با نام مای کلاود (My Cloud) را به بازار عرضه کرده است که تمام این نگرانی‌ها را به کلی از بین می‌برد هارد دیسک تحت شبکه مای کلاود به شما این امکان را می‌دهد که نه تنها فایل‌هایتان را در یک شبکه خانگی به اشتراک بگذارید و اجرا نمایید، بلکه با کمک قابلیت‌های کلاود این محصول، به داده‌های ذخیره شده بر روی آن، در هر زمان و مکانی دسترسی داشته باشید. برای بسیاری از افراد مفهوم مای کلاود خیلی هم غریبه نیست. مای کلاود در حقیقت نوعی سیستم ذخیره‌سازی متصل به شبکه یا همان NAS است که به شما این امکان را می‌دهد که از طریق اینترنت و از هر جایی که هستید به فایل‌هایی که بر روی هارد درایو خارجی خود دارید، دسترسی داشته باشید. تفاوت اصلی مای کلاود با دستگاه‌های NAS در فرایند راه‌اندازی آسان آن است، به خصوص برای کسانی که با NAS آشنایی نداشته باشند. استفاده از چنین راه‌کاری، در برابر سایر راهکارهای متداول کلاود، چهار مشخصه اصلی را برای شما به همراه خواهد داشت که عبارتند از دسترسی مستقیم، امنیت، کنترل و مالکیت. همچنین به دلیل داشتن یک اتصال Peer-To-Peer یا مستقیم با دستگاه، شما سرعت بسیار بیشتری در ارسال و دریافت فایل‌ها نسبت به دیتا سنترها خواهید داشت. از آن جایی که اکثر افراد، فایل‌های ویدیویی و تصاویر را بر روی تلفن‌های همراه و تبلت‌های خود خلق می‌کنند و یا می‌خواهند با این دستگاه‌های قابل حمل به مای کلاود دسترسی داشته باشند، برای این دستگاه‌ها اپلیکیشن‌های اندروید و iOS نیز ارائه می‌شود تا کاربران از طریق آن به فایل‌هایی که بر روی مای کلاود دارند، دسترسی داشته و اطلاعات را از دستگاه هوشمند خود برای آن ارسال کنند.

emsys-wd-10
 
 

این اپلیکیشن‌ها با سرویس‌های دیگر کلاود نظیر گوگل درایو، دراپ باکس و اسکای درایو نیز همخوانی کامل دارند، به طوری که کاربران می‌توانند به آسانی در کنار استفاده از سیستم ابری شخصی‌شان، به نقل و انتقال فایل‌ها بین سرویس‌های مختلف نیز بپردازند. برای دسترسی به این هارد دیسک از طریق دستگاه‌های اندرویدیی و iOS شما می‌توانید نرم‌افزار WD My Cloud را دانلود و نصب نمایید. شما می‌توانید با استفاده از این نرم‌افزار با گوشی موبایل و یا تبلت اندرویدی و یا iOS خود به اطلاعات درون این هارد دیسک دسترسی داشته باشید. اگر توجه نمایید می‌توانید یک پورت USB 3.0 را در قسمت عقب این محصول پیدا نمایید. کمپانی این پورت USB را برای افزایش فضایی که شما برای زخیره‌سازی دارید گذاشته است. یعنی شما می‌توانید یک هارد دیسک و یا فلش مموری دیگر را به این هارد متصل نمایید تا به اطلاعات آن هارد و یا فلش مموری نیز دسترسی داشته باشید. هارد دیسک مای کلاود در 3 ظرفیت 2، 3 و 4 ترابایت به بازار عرضه شده و در دسترس شما قرار گرفته است. به نظر شما این راهکار ذخیره سازی اطلاعات، جایگزین مناسبی برای سرویس‌های دیگر که حتی معروف هم هستند نیست؟!

WD My Passport Wireless

emsys-wd-11
 
 

همانطور که همگی می‌دانید محصولاتی که دارای قابلیت اتصال به صورت بی‌سیم (Wi-Fi) هستند، امکان به اشتراک‌گذاری اطلاعات و دسترسی سریع به آن‌ها را به صورت بی‌سیم در اختیار کاربر قرار می‌دهند و از محبوبیت خاصی در میان مردم برخوردار شده‌‌اند و طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند. هارد دیسک My Passport Wireless یکی از همین محصولات دوست داشتنی است که توسط کمپانی وسترن دیجیتال که در زمینه طراحی و تولید تجهیزات ذخیره‌سازی اطلاعات نامی معتبر دارد، طراحی و تولید شده است. مای پاسپورت وایرلس دو کاربرد دارد یعنی هم یک هارد اکسترنال قابل حمل است و هم یک اکسس پوینت بی‌سیم که دسترسی به اطلاعات را بدون نیاز به هیچ‌گونه کابلی برای شما میسر می‌سازد و در واقع نقش نوعی سرویس ابری یا کلاود (Cloud) شخصی را برای شما ایفا می‌کند. این محصول در واقع یک هارد دیسک اکسترنال قابل حمل است که از تکنولوژی بی‌سیم (Wi-Fi) هم بهره می‌برد و به شما قابلیت دسترسی به اطلاعات درون هارد دیسک را به دو صورت بی‌سیم و باسیم ارایه می‌دهد. شما می‌توانید با اتصال این محصول از طریق Wi-Fi به دستگاه‌هایی مثل لپ‌تاپ، تبلت یا گوشی موبایل به میزان قابل ملاحظه‌ای حافظه آن‌ها را افزایش دهید. یعنی می‌توانید از ایر بانک به عنوان حافظه جانبی گجت‌های خود هم بهره ببرید. روش دیگر استفاده از این هارد دیسک از طریق پورت USB و به صورت باسیم است.

emsys-wd-12
 
 

این هارد دیسک از رابط پرسرعت USB 3.0 بهره می‌برد و با رابط قدیمی‌تر USB 2.0 هم سازگار است. دیگر ویژگی این محصول وجود شیار کارت حافظه روی آن است. بله درست خواندید، شیار کارت حافظه شما می‌توانید کارت حافظه SD خود را از درون دوربین بیرون آورده و درون شیار کارت حافظه این هارد دیسک قرار دهید تا بتوانید به عکس‌های درون آن هم به صورت بی‌سیم دسترسی داشته باشید. طراحی شیک و زیبا همراه با ابعاد و وزن مناسب از دیگر نقاط مثبت این محصول هستند که آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای حمل و نقل و استفاده مبدل ساخته‌اند. مای پاسپورت وایرلس از استانداردهای بی‌سیم 802.11b/g/n پشتیبانی می‌کند و امکان اتصال بی‌سیم را برای 8 دستگاه مختلف، به صورت همزمان فراهم می‌سازد. با نصب نرم‌افزار انحصاری وسترن دیجیتال به نام WD My Cloud بر روی گوشی موبایل یا تبلت خود، می‌توانید به تمامی فایل‌های و نرم‌افزارهای خود را از هر نقطه‌ای با دوستان خود به اشتراک بگذارید. ناگفته نماند که این محصول در حالت بی‌سیم با سیستم عامل‌های اندروید و iOS و در حالت باسیم با ویندوز 8، ویندوز 7، ویندوز ویستا، و سیستم عامل مک OS X کاملا سازگار است. مای پاسپورت وایرلس از فیلم‌های با کیفیت HD و Full HD هم پشتیبانی می‌کند و قادر است فیلم‌های دلخواه شما را بدون هیچ‌گونه اختلال و وقفه‌ای به صورت بی‌سیم و به راحتی پخش کند. کمپانی این محصول را در سه ظرفیت 500 گیگابایت، 1 ترابایت و 2 ترابایت طراحی، تولید و در دسترس شما قرار داده است. باتری لیتیوم-یونی این هارد دیسک بی‌سیم قادر است تا 6 ساعت ویدیو پخش کند در حالت استندبای تا 20 ساعت در خدمت شما باشد. برای شارژ این باتری فقط کافیست آن را از طریق کابلی که همراه محصول عرضه می‌گردد و برای انتقال اطلاعات به صورت باسیم هم استفاده می‌شود، به پورت USB کامپیوتر، لپ‌تاپ و… متصل کنید تا باتری شارژ شود. بالطبع اگر تعداد دستگاه‌هایی که به صورت همزمان از ایربانک استفاده می‌کنند بیشتر باشد، باتری شارژدهی کمتری خواهد داشت.

emsys-wd-13
 
 

بنابراین درکل می‌توان گفت که مای پاسپورت وایرلس یک محصول با دو کاربرد است یعنی می‌تواند هم یک هارد دیسک اکسترنال قابل حمل باشد و هم یک اکسس پوینت بی‌سیم که دسترسی به اطلاعات درون هارد دیسک را بدون نیاز به اتصال هیچ‌گونه کابلی برای شما میسر سازد. یعنی در واقع می‌تواند نقش نوعی سرویس ابری یا کلاود (Cloud) شخصی را برای شما ایفا کند. البته یک شیار کارت حافظه SD هم دارد که قابلیت دسترسی به صورت بی‌سیم به محتویات درون کارت را هم برای شما میسر می‌سازد.

همانطور که در لیست بالا مشخص است، شرکت های وسترن دیجیتال جز برندهای مطرح دنیا است که رنج وسیعی از محصولات را در حوزه ذخیره سازی ارائه می کند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
معرفی و بررسی انواع حافظه های جانبی اعم از کارت حافظه،هارد دیسک،فلش مموری و...
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 23
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 14
  • بازدید امروز : 22
  • باردید دیروز : 118
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 155
  • بازدید ماه : 432
  • بازدید سال : 4,300
  • بازدید کلی : 13,968